Companiile Dacia, eMAG, Dedeman și Petrom se numără printre cele mai valoroase zece branduri din România, se arată în datele Raportului anual privind cele mai valoroase branduri românești, întocmit de Brand Finance.
La fel ca și anul trecut, pe primul loc în topul celor mai valoroase branduri românești se află compania Dacia, marcă evaluată la aproximativ 1,2 miliarde euro în 2018. Ea este urmată de eMAG, cu o valoare calculat de 458 de milioane de euro, cu 27% mai mare decât anul trecut, atunci când era estimat la 361 de milioane de euro.
Dedeman se găsește pe locul patru, cu un brand calculat la 304 de milioane de euro. În cazul acestei companii creșterea comparativ cu anul trecut este de 40% – anul trecut marca fiind estimată la 206 de milioane de euro.
Pe următoarele locuri sunt Petrom (194 de milioane de euro), DIGI/RCS&RDS (186 de milioane de euro), Banca Transilvania (148 de milioane euro), Bitdefender (118 milioane de euro), BRD – Groupe Société Générale (112 milioane), Electrica (110 milioane) și Banca Comercială Româna (91 de milioane de euro).
Comparativ cu clasamentul de anul trecut, schimbări au avut loc doar pe locurile 8, 9 și 10. De exemplu, dacă anul trecut BCR se găsea pe locul opt, anul acesta a căzut pe zece, locul fiindu-i luat de compania Electrica.
În clasament, mai jos de locul zece, se mai găsesc companii precum Ciucaș (locul 20), Tarom (locul 28), Flanco (locul 32), Omniasig (locul 37) sau Mobexpert (locul 47).